Model de futur dels menjadors educatius de Barberà del Vallès
Procés participatiu per a l'elaboració del document guia sobre el model de futur dels menjadors educatius de BdV
2 - Model de gestió - Presa de decisions i coordinació dels menjadors educatius
No és tan important qui gestiona, si no assegurar que les AMPA/AFA i les famílies estaran presents en la definició del projecte de menjador educatiu, en la comissió de menjador i en el seguiment del contracte.
Cada model de menjador ha d'estar coordinat amb el projecte educatiu de centre, amb la mateixa línia d'actuació. Diferents models de menjador- però sempre inclòs en el projecte educatiu del centre.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
3 comentaris
Entendre que el menjador és un important espai educatiu comporta la seva integració en el projecte educatiu de centre i la implicació de tots els col·lectius en aquesta tasca, com les AMPA/AFA i les famílies, és imprescindible pel bon funcionament i la coherència.
En cada petita decisió que la mainada pren hi ha una aprenentatge sòlid. L'hora del menjador és molt més que això. És també l'hora dels hàbits abans, durant i després d'alimentar-se. És la formació del criteri envers a què i perquè consumim. Què escollirem quan siguem grans a l'hora d'anar a comprar. On comprarem, al súper o al pagès? Primarem el preu o la qualitat? Ens fixarem en la sostenibilitat o en el marketing? L'hora del menjador és precisament el millor moment per reflexionar sobre tot això i més. Es un moment molt important també a nivell social, en el que la mainada gaudeix d'unes hores d'autonomia i ha de decidir moltes coses cada dia. Amb qui vull anar durant aquestes hores, com em relaciono, en que puc invertir el temps... Resulta evident que les famílies no podem delegar tot el contingut educatiu d'aquests moments a una empresa externa. Es imprescindible que dissenyem plegats alguns continguts i formes d'acompanyament en aquesta etapa.
Efectivament, han de seguir la mateixa línia d'actuació escoles i qui gestioni i dinamitzi el menjador escolar de cada escola, per això les AMPAS, AFAS, AFIS tindrem un treball afegit. Però necessari per no seguir donant cobertura a molts models de menjador actuals on els menús nutricionalment deixen molt que desitjar i la ràtio infants-educadors/es de menjador és molt elevada, fins i tot actualment en la situació de pandèmia que estem visquent
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...