Model de futur dels menjadors educatius de Barberà del Vallès
Procés participatiu per a l'elaboració del document guia sobre el model de futur dels menjadors educatius de BdV
6 - Projecte educatiu de l'espai migdia - Les ràtios
Per establir les ràtios dels espais interlectius del migdia s'hauria d'estudiar la realitat de cada centre educatiu en particular, per adequar-les a les pròpies necessitats.
De forma generalitzada, convindria establir les ràtios per cicles educatius, en aquest sentit per a l'adequada atenció dels infants es recomanen les ràtios següents:
- Segon cicle d'educació infantil
P3: 1-10
P4-P5: 1-12
- Cicle mitjà d'educació primària
1-15
- Cicle superior d'educació primària
1-20
A aquestes ràtios òptimes s'hauria d'afegir el monitoratge auxiliar de suport per a l'atenció a la diversitat necessari, tenint en compte les característiques específiques de cada centre educatiu.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
1 comentari
Dins el projecte de menjador seria convenient potenciar l'autonomia dels infants creant patrulles d'infants de la mateixa taula per parar la pròpia taula, desparar-la, netejar-la, servir als companys/es de taula i escombrar el menjador. En resum, fer als infants més partícips. Evidentement, a cada patrulla i hauria d'haver un acompanyament de l'educador de lleure
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...